19 maj 2009

Three is a magic number.

Har bokat boende för de första tre nätterna i Lima nu iallafall. Downtown. Så det är bra om jag vill hinna strosa runt och checka läget inne i stan, dock dangerous as poop på kvällen och natten, better stay inside then! Förhoppningsvis stannar jag inte där alla nätterna, utan hos Carlos och hans familj. Vore jätteskoj! Han sa att han skulle fråga om hans pappa kunde hämta mig på flyget och allt, shiiiit. För snällt. Jag vet dock att han hade hela Nueva Etica (ett hardcoreband från Argentina) på besök i helgen, eftersom att de headlinade en spelning i fredags. De är alla veganer. Så it should be ok that I'm a vegetarian. Basically.

Funderar på att dra en all-nighter och se två filmer jag hyrt på biblioteket, men inte hunnit se, som skall tillbaka imorgon. Jag är dock trött... och måste upp typ tio imorgon. Orkar jag om jag lägger mig klockan fem-sex imorgon bitti? Det är iofs galet mysigt när solen går upp. Iiih.

F ö kommer jag var i Machu Picchu vid soluppgången. Det ska vara den bästa tiden everrr på dygnet att se allt. Det kommer göra det värt att jag bokade en sån där onödigt dyr och inte speciellt äventyrlig grej. Ska inte ta ut något i förskott dock. Att ha guide är ett plus, och det kommer säkert vara en hel del intressanta personer i gruppen man vandrar med. Tolv - fjorton personer.

Nåväl. All-nighter?

Har hyrt De feta åren är förbi samt Den tredje mannen. Tjugo kronor styck, för en vecka, på Tyresö Kommunbibliotek! De har faktiskt många bra filmer där. Klassiker och många independent-filmer. Värt.

All-nightern, hmhmhm. Måste ladda upp med lite mackor... en morot... och te isåfall!

2 kommentarer:

  1. Hjälp, då måste du vara försiktig om du bor farligt! Jag kommer vara orolig ända tills du kommer hem igen, Sydamerika är farliga grejer!
    <3

    SvaraRadera
  2. Näää, no need to worry. Jag är inte sååå modig som jag verkar, haha. XP

    SvaraRadera