14 maj 2009

Nedräkning.

Ja, då blev det helt plötsligt dags att räkna ned till avgång! 06.20 torsdag om två veckor flyger jag ifrån Arlanda, via Amsterdam och Atlanta till Lima! 27e Maj. Insane. Trodde knappt jag skulle komma iväg där ett tag, för alla planer bara gick åt skogen helatiden. Shite. Det blir inte som planerat, men bra ändå. Det blir sex veckor i Perú och fyra i Guatemala, hade väl hellre haft det tvärtom kanske. Fast det är ju svårt att säga så här innan...

Var på Kilroy (Kill Roy, höhö) idag och pröjsade för flyget, Lares trekken till Machu Picchu, försäkringar och diverse annat. En hel förmögenhet. Vad ska man annars med pengar till? Ha på hög? Det är jag i o f s rätt bra på. Huh. Tjejen på Kilroy som hjälpte mig med alla bokningar etc. var väldans avundsjuk, hihi. Trodde att jag skulle slippa att vaccinera mig, men man är visst tvungen att vaccinera sig från Gula febern för att ens komma in i Guatemala när man varit i Perú. Så 700:- gick till Gula febern och Tyfoid, Heja! Hann även käka falafel med mor min samt fika på vetekatten med Jerry och Märy. Büsigt. Misstänker, eller vet, att de närmsta elva dagarna blir busy as hell. Det är bra dock! Har ju inte varit busy as hell på lääänge. Bara i perioder i o f s. Är lite scared att pengarna inte räcker... vill ju gärna ha lite kvar när jag kommer hem! Det blir ju lite avgifter med att flytta hemifrån, plus att första CSN inte kommer förrän September, eller?

Well. Nu är det list-dags. Fast, jag har hyrt två filmer på biblioteket som jag gärna vill se. Visserligen är det sju dagars lånetid, men ändååå. Kommer ju knappt vara hemma de närmsta dagarna. Mweh. So I might as well see one?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar