06 oktober 2009

The Knife.

The Knife och mewithoutYou är bra höstmusik det, och Neutral Milk Hotel. Fast de sistnämnda är bra året om, och mwY också! Jag sitter och försöker komma på hur jag ska tänka angående resan till det där landet långt bort. Jag förväntar mig att det blir kul! Försöker dock att inte förvänta mig något annat än just det, men det är svårt. Jättesvårt. Nu tänker jag t e x att en viss person kanske kommer ha hunnit skaffa sig en partner in crime redan. Jag hatar ansiktsboken! När man inte pluggar sitter man där och blabbar istället, usch, och kollar profiler. Ska nog ta en ansiktsboken-paus. Hursomhelst, Murphy's Law. Allt lär ju gå åt skogen! Borde ha 'låtit' honom komma hit. Nu när jag 'tagit över' kommandot kommer det gå åt skogen. Lång långt ut i Smålands skogar! Jag vill till Smålands skogar. I juli. Å äta våfflor på altanen, med hallonsylt, glass och grädde! Det känns som om jag är med i Big Brother typ, eller The Truman Show. Allt är bara på låtsas. Någon kommer komma fram med kamera och mikrofon. Hur kändes det när han sa sådär? Hur tänkte du när hon svarade som hon gjorde? Eller så kommer allt att vara en illusion. Han kommer vara en ballong. Jag behöver bara ta fram en pincett eller whatever och slå hål på ballongen. På illusionen. För vem kan egentligen leva på luft-kramar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar