08 oktober 2009

Att Sakna.

Det är så lustigt att man kan sakna vad som helst! Just nu när allt börjar bli vardag även här, hösten är på framgång... så börjar man sakna bussturen in till Gullmarsplan! Vännerna i Tyresö! Familjen hemma. Gnälliga syster. Söta bröderna. Pratglada mor. Finurliga far. Får se om jag kan lyckas ta mig hem någon gång inte alltför långt fram i tiden, innan jul... i jul är jag ju ändå bara hemma i sex dagar! Nåväl. Nu skall det orbajsas inför the argumentative paper som ska in den sextonde! Ska skriva om regeringens förslag att låta icke-EU studenter, så kallade freemovers, betala tuition fees om 30 000 per år eller termin (har inte all fakta!)... vilket jag självklart är emot! Dock finns ett annat förslag om att man iallafall måste betala 1000kr in ansökningsavgift, vilket jag kan tycka är bra. Argumenten på båda sidorna är dock väldigt bra. Trots det tror jag inte att motargumenten, även fast de är så bra, kan få mig att ändra mig! Nåväl, here I come! Tjopfh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar