21 augusti 2009

Koll.

Nu har jag koll på lite mer saker än innan. T ex ekonomin. Den kan ju vara bra att ha koll på. Har även koll på hur jag ska börja packa mina grejer, viket också känns väldigt bra. Har dock inte börjat än. Sysslar fortfarande med den mentala förberedelsen. Nästa steg är nog att bädda sängen. Jag vaknade tidigt idag, gick upp, tog på mig jeansen, och la mig för att sova igen. Klockan tio kom min kära mor och väckte mig, hon kunde dock inte förstå varför jag hade jeansen på mig. Inte jag heller.
Igår spenderade jag några slantar på naturlig hårfärg från salongen Omtanke vid Odenplan. Färgen gick på etthundrafemtio riksdaler, och blandas med kaffe och rödvin för att få det att fastna ordentligt. Färgningen renar även från tidigare kemiska färgningar, samt fungerar som en "hårkur" för torrt hår, och lämnas i håret en timma.
Att färga håret och klippa sig på Omtanke är inte helt gratis, men helt klart värt det. Jag gjorde det i våras när jag inte var fattig student. Omtanke har även elevklippningar, om man vill göra det lite långsammare och betala lite mindre. Det bör dock nämnas att man inte kan använda naturliga produkter jämte onaturliga "vanliga" produkter. Så gå bara dit om du tänker övergå helt och hållet till ekologisk, gärna BDHI-märkt hårvård! Om jag har tid över nu när jag flyttar till Malmö ska jag se till att lära mig att tillverka enklare ekologiska produkter, såsom tvål, schampoo, balsam och hudkräm. Do it yourself! Kanske t o m gå Axelsons seriösa utbildning i ämnet någon gång, why not. Jag och mor min, partners in crime, varför inte?! Det ligger dock långt fram i tiden isåfall... eller, tja, fyra år iallafall! Man ska ju läsa sin magisterexamen också, resa jorden runt, få ett vettigt jobb, kanske t o m hitta mr. right och skaffa barn, fast utan villa och bil. Hunden vill jag inte vara utan! Hell no!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar